• Email : daktip@vhttdl.daklak.gov.vn
  • Điện thoại : 0262 351 77 79
  • Trung tâm thông tin xúc tiến du lịch Đắk Lắk
    • Trang chủ
    • Lễ hội Cà Phê
    • Giới thiệu
      • Trung tâm
      • Du lịch Đắk Lắk
    • Sổ tay du lịch
      • Lữ hành vận chuyển
      • Khu điểm du lịch
      • Lưu trú
      • Ẩm thực, Đặc sản
      • Công ty lữ hành
      • Thông tin cần biết
      • Số hóa tài liệu
    • Tin tức
      • Tin trong tỉnh
      • Tin trong nước
      • Tin quốc tế
    • Video
      • Du lịch Đắk Lắk 360
    • Liên hệ
    • Home
    • >
    • Tin quốc tế
    • >

    Online tourism market potential remains untapped

    Thứ Hai, 22-05-2017 / 3:06:33 Chiều
    Đăng bởi : Nguyễn Công Luân
    1257 Lượt xem

     Foreign online booking agents are fiercely competing for the online tourism market worth $9 billion in Vietnam.

    vietnam economy, business news, vn news, vietnamnet bridge, english news, Vietnam news, news Vietnam, vietnamnet news, vn news, Vietnam net news, Vietnam latest news, Vietnam breaking news, online tourism, Vietravel, Mekong delta

    Phuong Tram, 25, in HCMC, and her family members travel abroad every summer. In previous years, Tram booked tours and hotel rooms on Vietnam’s websites. But she has decided to choose Traveloka, an Indonesian agent, this year.

    Explaining her decision, Tram said when booking tours on Vietnam’s websites, she had to carry out many operations. But now, she doesn’t have to spend too much time on booking, because everything runs automatically.

    ComScore ranks Traveloka among Indonesian leading companies in air ticket and hotel room booking. Sources said that Traveloka’s revenue has exceeded $1 billion. The Indonesian firm has been present in Vietnam since 2016.
     

    Foreign online booking agents are fiercely competing for the online tourism market worth $9 billion in Vietnam.

    According to Nhip Cau Dau Tu, many other foreign online booking agents, such as Trivago and Bemyguest, are in Vietnam as they are attracted by the great potential in the market.

    Google and Temasek estimated that the SE Asian online tourism market would have  turnover of $90 billion by 2020. 

    Of this, the Vietnamese market would be worth $9 billion, accounting for 10 percent of the SE Asian market. At least 85 percent of the revenue is believed to flow to hotel room and air ticket booking.

    The figures show Vietnam’s strong attractiveness, especially when Vietnam does not have many experienced OTA (online travel agencies) and the market remains the playing field of TO (tour operators) and TA (tour agencies).

    TO is the group of firms which have licenses to provide travel services, led by two familiar names – Saigontourist and Vietravel. TA is believed to be the ‘arm’ of TO that helps selling tours. Chudu24 and iVivu are the two best known names in the group.

    However, the websites only provide information, and don’t support online payment or confirm booking instantly.

    TA is a traditional model which needs consultancy officers. Therefore, the more they develop, the higher operation costs they will need. This has led to the establishment of OTAs which can take full advantage of technology to reduce operation costs by cutting labor costs and expenses on business premises. 

    For hotel room booking, vntrip.vn is the best known name. 

    Meanwhile, abay and atadi are best known in air ticket booking. Uber, Grab and Vivu (Facecar in the past), dichung are known for car booking services. 

    There are Vietnamese businesses which were originally set up as TO but have shifted to become OTAs, such as tugo.com.vn and vietnamuniquetour.com.

    In the hotel room booking market segment, foreign firms, including Traveloka and Trivago, have the upper hand. In Vietnam, Agoda.com has more than 7,600 hotel partners, while Booking.com has more than 6,000.

     

    Tin liên quan
  • Du lịch bằng khinh khí cầu không gian, tương lai mới cho ngành du lịch

    Du lịch bằng khinh khí cầu không gian, tương lai mới cho ngành du lịch

  • Ngày Du lịch thế giới 2023: Du lịch và đầu tư xanh

    Ngày Du lịch thế giới 2023: Du lịch và đầu tư xanh

  • Thái Lan đón 19 triệu lượt khách quốc tế trong 9 tháng năm 2023

    Thái Lan đón 19 triệu lượt khách quốc tế trong 9 tháng năm 2023

  • Thị trường nội địa thúc đẩy đà phục hồi mạnh mẽ cho du lịch Đông Nam Á

    Thị trường nội địa thúc đẩy đà phục hồi mạnh mẽ cho du lịch Đông Nam Á

  • Tin mới
  • Diệu kỳ xứ voi

    Diệu kỳ xứ voi

  • Du lịch bằng khinh khí cầu không gian, tương lai mới cho ngành du lịch

    Du lịch bằng khinh khí cầu không gian, tương lai mới cho ngành du lịch

  • Khi nào trở lại đỉnh cao 18 triệu khách quốc tế?

  • Lên kế hoạch phục hồi khách quốc tế đến Việt Nam năm 2024

  • Ngày Du lịch thế giới 2023: Du lịch và đầu tư xanh

  • Động thổ tổ hợp khách sạn tiêu chuẩn cao cấp quốc tế đầu tiên tại Đắk Lắk

  • Tuần Văn hóa, Thể thao, Du lịch và Lễ hội du lịch Thác Bản Giốc năm 2023

  • Festival Chí Linh – Hải Dương và Lễ hội mùa thu Côn Sơn -Kiếp Bạc năm 2023

  • Thái Lan đón 19 triệu lượt khách quốc tế trong 9 tháng năm 2023

  • Việt Nam trong top 20 điểm đến hàng đầu thế giới mùa hè 2023

  • Tin trong tỉnh
  • Diệu kỳ xứ voi

    Diệu kỳ xứ voi

  • Động thổ tổ hợp khách sạn tiêu chuẩn cao cấp quốc tế đầu tiên tại Đắk Lắk

    Động thổ tổ hợp khách sạn tiêu chuẩn cao cấp quốc tế đầu tiên tại Đắk Lắk

  • TP. Buôn Ma Thuột phủ sóng Wifi miễn phí tại tuyến đường Phan Đình Giót phục vụ du khách 

    TP. Buôn Ma Thuột phủ sóng Wifi miễn phí tại tuyến đường Phan Đình Giót phục vụ du khách 

  • Đắk Lắk đón tiếp và làm việc với Đoàn Famtrip Hiệp hội Du lịch tỉnh Hải Dương

    Đắk Lắk đón tiếp và làm việc với Đoàn Famtrip Hiệp hội Du lịch tỉnh Hải Dương

  • Vẻ đẹp buôn cổ giữa lòng thành phố cà phê

    Vẻ đẹp buôn cổ giữa lòng thành phố cà phê

  • TIN XEM NHIỀU
  • 1.

    Top địa điểm du lịch hè 2023 tại Buôn Ma Thuột

    Top địa điểm du lịch hè 2023 tại Buôn Ma Thuột
  • 2.

    Ký kết thỏa thuận hợp tác phát triển du lịch giai đoạn 2023 – 2025 Đắk Lắk và Khánh Hòa

    Ký kết thỏa thuận hợp tác phát triển du lịch giai đoạn 2023 – 2025 Đắk Lắk và Khánh Hòa
  • 3.

    Đắk Lắk: Thêm nhãn hiệu sầu riêng Cư M’gar

    Đắk Lắk: Thêm nhãn hiệu sầu riêng Cư M’gar
  • 4.

    Hội nghị hợp tác phát triển du lịch giữa Khánh Hòa và Đắk Lắk giai đoạn 2023 – 2025, Ký kết hợp ...

    Hội nghị hợp tác phát triển du lịch giữa Khánh Hòa và Đắk Lắk giai đoạn 2023 – 2025, Ký kết hợp tác phát triển du lịch giữa 2 tỉnh Đắk Lắk và Khánh Hòa sẽ diễn ra ngày 18/8/1023
  • 5.

    ANGEL HOMES- Nơi lưu giữ văn hóa ẩm thực đồng bào Tây Nguyên

    ANGEL HOMES- Nơi lưu giữ văn hóa ẩm thực đồng bào Tây Nguyên
  • 6.

    Đoàn Hiệp hội các Doanh nghiệp Khu công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh sẽ đến khảo sát, kết nối các ...

    Đoàn Hiệp hội các Doanh nghiệp Khu công nghiệp Thành phố Hồ Chí Minh sẽ đến khảo sát, kết nối các tour, điểm du lịch của tỉnh Đắk Lắk
  • Trung Tâm Thông Tin Xúc Tiến Du Lịch Đắk Lắk
    TRUNG TÂM THÔNG TIN XÚC TIẾN DU LỊCH ĐẮK LẮK

    Địa chỉ : 12 Trần Hưng Đạo - TP. Buôn Ma Thuột - Đắk Lắk

    Email : daktip@vhttdl.daklak.gov.vn

    Điện thoại : 0262 351 77 79

    Bản quyền thuộc về Trung tâm Thông tin Xúc tiến Du lịch Đắk Lắk. Mọi hình thức sao chép lại thông tin, hình ảnh phải được sự đồng ý bằng văn bản.

    Hỗ trợ du lịch
    Top
    Facebook
    Youtube
    Google Plus
    Twitter