• Email : daktip@vhttdl.daklak.gov.vn
  • Điện thoại : 0262 351 77 79
  • Trung tâm thông tin xúc tiến du lịch Đắk Lắk
    • Trang chủ
    • Lễ hội Cà Phê
    • Giới thiệu
      • Trung tâm
      • Du lịch Đắk Lắk
    • Sổ tay du lịch
      • Chương trình kích cầu du lịch 2024
      • Du lịch Đắk Lắk 360
      • Lữ hành vận chuyển
      • Khu điểm du lịch
      • Lưu trú
      • Ẩm thực, Đặc sản
      • Công ty lữ hành
      • Thông tin cần biết
      • Số hóa tài liệu
      • VB pháp luật
    • Tin tức
      • Tin trong tỉnh
      • Tin trong nước
      • Tin quốc tế
    • Liên hệ
    • Home
    • >
    • Tin quốc tế
    • >

    Foreign YouTubers help promote Vietnam tourism

    Thứ Năm, 01-04-2021 / 10:38:54 Sáng
    Đăng bởi : Nguyễn Công Luân
    519 Lượt xem

    Vietnam meets Dustin, Max McFarlin, CeeJay, HanQuocBros, and Cheri Hyeri are all YouTube channels run by foreign YouTubers that have gone viral among Vietnamese netizens in recent years thanks to their attractive videos featuring Vietnamese culture, cuisine, and tourism.

    A view of Ha Long Bay (Photo: VNA)
    A view of Ha Long Bay (Photo: VNA)

    The creative YouTubers have acted as online “tour guides” providing viewers with insights into the beauty of Vietnamese culture, food, and people and the country’s natural landscapes after trips to various destinations.

    The owner of the Cheri Hyeri channel is Kim Hyeri, 27, a graduate of the Vietnamese language Department at the Republic of Korea (RoK)’s University of Foreign Studies. Her channel currently has 1.1 million subscribers. With an affection for Vietnam, she set up the channel to introduce Vietnamese culture and tourism, the Lao Dong newspaper reported.

    Kim said she misses and hopes to return to Vietnam as it is a beautiful and welcoming country. Her videos on Vietnamese tourism, culture, and people have garnered huge attention from young people not only in the Republic of Korea but also from many other countries around the world.

    Vietnam Meets Dustin has become familiar to avid travellers in recent years. The channel has more than 600,000 likes and features the rustic life of Vietnamese people. Its owner is Dustin Cheverier, 33, from California.

    Falling in love with Vietnam’s countryside, Dustin has been promoting the country for more than four years. In his videos, he said that when he arrived in Vietnam for the first time he was blown away by its stunning and serene beauty. The countryside made a strong impression on him and become an endless source of inspiration for his videos.

    Cee Jay, meanwhile, actually lives in Vietnam. His videos on food and travel in the country have caught the attention of many netizens. Vietnam captures the hearts of many visitors, he said, and he considers it his second home.

    According to Statista, a channel specialising in providing information on social networks, YouTube is the world’s second-largest social media platform, with about 2 billion users each month, and has become an important source of information for nearly 60 percent of travellers globally when seeking travel inspiration, choosing destinations, and sharing experiences.

    Vietnam currently ranks fourth in the world in terms of time on YouTube and is one of the five largest markets of the social media platform.

    Many young YouTubers have chosen to make videos introducing tourist attractions in Vietnam. Apart from foreign YouTubers, young Vietnamese who are avid travellers also contribute to promoting their homeland through emotional videos.

    “Besides exploring, I would like to convey my positive energy with young people and share the experience of travel,” said Le Truong Huy (nicknamed Huy Hay Di), a famous travel blogger.

    Beyond introducing their own experiences, the foreign YouTubers have helped promote Vietnamese tourism to foreign friends and tourists.

    Nguồn : VOV
    Tin liên quan
  • Du lịch Việt Nam tiết kiệm nhất Đông Nam Á

    Du lịch Việt Nam tiết kiệm nhất Đông Nam Á

  • 7 xu hướng du lịch trên thế giới năm 2025

    7 xu hướng du lịch trên thế giới năm 2025

  • Xu hướng ‘du lịch siêu thị’: Khám phá văn hóa địa phương qua từng kệ hàng

    Xu hướng ‘du lịch siêu thị’: Khám phá văn hóa địa phương qua từng kệ hàng

  • Hàn Quốc đẩy mạnh xúc tiến, quảng bá thu hút khách du lịch Việt Nam

    Hàn Quốc đẩy mạnh xúc tiến, quảng bá thu hút khách du lịch Việt Nam

  • Tin mới
  • Đắk Lắk công bố Chương trình kích cầu du lịch dịp hè: “Vui hè khám phá Đại ngàn – Vô vàn thú vị”

    Đắk Lắk công bố Chương trình kích cầu du lịch dịp hè: “Vui hè khám phá Đại ngàn – Vô vàn thú vị”

  • Muốn đón được khách hạng sang cần giải “bài toán” chất lượng nhân lực du lịch

    Muốn đón được khách hạng sang cần giải “bài toán” chất lượng nhân lực du lịch

  • Du lịch Việt Nam tiết kiệm nhất Đông Nam Á

  • Hấp dẫn trải nghiệm hè cùng muông thú

  • Khai mạc Liên hoan cán bộ thư viện toàn quốc chủ đề “Bản hùng ca đất nước”

  • Chư Yang Sin – “Cổng vào trời”

  • Thì thầm từ gốm Yang Tao

  • Đề xuất xây dựng mô hình mới cho Lễ hội Cà phê Buôn Ma Thuột lần thứ 10

  • 7 xu hướng du lịch trên thế giới năm 2025

  • Xu hướng du lịch hè của khách Việt Nam năm 2025

  • Tin trong tỉnh
  • Đắk Lắk công bố Chương trình kích cầu du lịch dịp hè: “Vui hè khám phá Đại ngàn – Vô vàn thú vị”

    Đắk Lắk công bố Chương trình kích cầu du lịch dịp hè: “Vui hè khám phá Đại ngàn – Vô vàn thú ...

  • Hấp dẫn trải nghiệm hè cùng muông thú

    Hấp dẫn trải nghiệm hè cùng muông thú

  • Khai mạc Liên hoan cán bộ thư viện toàn quốc chủ đề “Bản hùng ca đất nước”

    Khai mạc Liên hoan cán bộ thư viện toàn quốc chủ đề “Bản hùng ca đất nước”

  • Chư Yang Sin – “Cổng vào trời”

    Chư Yang Sin – “Cổng vào trời”

  • Thì thầm từ gốm Yang Tao

    Thì thầm từ gốm Yang Tao

  • TIN XEM NHIỀU
  • 1.

    Đắk Lắk Chương trình kích cầu thu hút khách du lịch trong dịp nghỉ hè năm 2025

    Đắk Lắk Chương trình kích cầu thu hút khách du lịch trong dịp nghỉ hè năm 2025
  • 2.

    Du lịch Việt Nam: Thác Dray Nur vẻ đẹp hùng vĩ giữa đại ngàn Tây Nguyên

    Du lịch Việt Nam: Thác Dray Nur vẻ đẹp hùng vĩ giữa đại ngàn Tây Nguyên
  • 3.

    Khởi công Tổ hợp Trung tâm thương mại, khách sạn và nhà ở EcoPalace tại trung tâm Buôn Ma Thuột

    Khởi công Tổ hợp Trung tâm thương mại, khách sạn và nhà ở EcoPalace tại trung tâm Buôn Ma Thuột
  • 4.

    Du lịch Đà Nẵng tổ chức sự kiện giới thiệu chương trình kích cầu năm 2025 “Tận hưởng Đà Nẵng ...

    Du lịch Đà Nẵng tổ chức sự kiện giới thiệu chương trình kích cầu năm 2025 “Tận hưởng Đà Nẵng 2025 – Đa trải nghiệm ”tại Lễ hội Cà phê Buôn Ma Thuột
  • 5.

    Tết Bunpimay – Lào Phật lịch 2568 năm 2025 diễn ra tại Buôn Đôn vào ngày 12 – 13/4/2025

    Tết Bunpimay – Lào Phật lịch 2568 năm 2025 diễn ra tại Buôn Đôn vào ngày 12 – 13/4/2025
  • 6.

    Khai mạc Lễ hội cà phê Buôn Ma Thuột lần thứ 9 năm 2025

    Khai mạc Lễ hội cà phê Buôn Ma Thuột lần thứ 9 năm 2025
  • Trung Tâm Thông Tin Xúc Tiến Du Lịch Đắk Lắk
    TRUNG TÂM XÚC TIẾN DU LỊCH ĐẮK LẮK

    Địa chỉ : 12 Trần Hưng Đạo - TP. Buôn Ma Thuột - Đắk Lắk

    Email : daktip@vhttdl.daklak.gov.vn

    Điện thoại : 0262 351 77 79

    Bản quyền thuộc về Trung tâm Xúc tiến Du lịch Đắk Lắk. Mọi hình thức sao chép lại thông tin, hình ảnh phải được sự đồng ý bằng văn bản.

    Hỗ trợ du lịch
    Top
    Facebook
    Youtube
    Google Plus
    Twitter