• Email : daktip@vhttdl.daklak.gov.vn
  • Điện thoại : 0262 351 77 79
  • Trung tâm thông tin xúc tiến du lịch Đắk Lắk
    • Trang chủ
    • Lễ hội Cà Phê
    • Giới thiệu
      • Trung tâm
      • Du lịch Đắk Lắk
    • Sổ tay du lịch
      • Chương trình kích cầu du lịch 2024
      • Du lịch Đắk Lắk 360
      • Lữ hành vận chuyển
      • Khu điểm du lịch
      • Lưu trú
      • Ẩm thực, Đặc sản
      • Công ty lữ hành
      • Thông tin cần biết
      • Số hóa tài liệu
      • VB pháp luật
    • Tin tức
      • Tin trong tỉnh
      • Tin trong nước
      • Tin quốc tế
    • Liên hệ
    • Home
    • >
    • Tin trong nước
    • >

    50% Vietnamese travelers are willing to travel in May and June

    Thứ Hai, 26-04-2021 / 10:37:17 Sáng
    Đăng bởi : Nguyễn Công Luân
    490 Lượt xem

    The newly launched “insight snapshot” by Outbox Consulting show that 50% of local travelers are intending to travel in May and June, among them, 40% are more interested in sightseeing and cuisine.

    50% Vietnamese travelers are willing to travel in May and June

    Phu Quoc Island (Photo Tuan Viet)

     

    Summer is considered as one of the most important travel seasons of Vietnam tourism. In the current context when the country is making effort to contain Covid-19 pandemic while boosting economic growth, the success of this peak tourist season will be decisive for the recovery of Vietnam’s tourism industry.

    The insight snapshots entitled “Vietnamese Travel Behaviors – Summer 2021” conducted by Outbox Consulting shows that half of those surveyed are willing to travel this summer, especially in the coming May and June. Over 30% all travelers start looking for travel information three to four weeks before their trip and social media is the main source of information for their trips.

    Covid-19 has changed the behavior of tourists almost completely. According to the survey, price is the most important factor affecting decision-making at a destination, accounting for 30% of all mentions.

    Travelers of Gen X (aged 41 to 56) and Gen Z (aged 18 to 24) consider price as the most important factor when choosing a travel agent. Meanwhile, Millennials (aged 25 to 40) tend to be more generous when traveling as they take more into account the travel agent’s reputation, customer service and feedback from friends/relatives about tour quality.

    In addition, service quality and safety account for over 30% of all mentioned factors determining travelers’ satisfaction at a destination. Also, the research showed that 42% independent travelers book accommodation first before any other services.

    Contrary to the fussy tour selection trend of Gen Z and Millennials, travelers of older generation seem to be more reckless in choosing a tour. They don’t need up to a month to plan where to travel. While the younger generation of tourists, aged between 18 and 40, tend to be pickier about their destination as they usually take about one to two months to decide where to travel.

    “Du Lich Viet, Vietravel & Saigontourist are three most popular travel agents trusted by package-tour travelers,” the Outboxs’ insight snapshot showed.

    Unlike conventional long-format analysis reports, the “insight snapshot” displays important information prominently to help readers easily get an overview of research results and focus on data. It is considered an initiative of Outbox Consulting to help both individuals & businesses in the tourism industry understand Vietnamese in terms of who they are, their travel preferences, travel motivations, and their behaviors during the planning and booking for a trip in summer 2021.

    Nguồn : Hanoitimes
    Tin liên quan
  • Du lịch tái tạo – Nấc thang cao hơn của du lịch bền vững?

    Du lịch tái tạo – Nấc thang cao hơn của du lịch bền vững?

  • Chuẩn bị tốt điều kiện phục vụ khách du lịch dịp kỷ niệm 80 năm Cách mạng tháng Tám và Quốc khánh 2/9

    Chuẩn bị tốt điều kiện phục vụ khách du lịch dịp kỷ niệm 80 năm Cách mạng tháng Tám và Quốc khánh 2/9

  • 7 thác nước tuyệt đẹp của Việt Nam bạn nên trải nghiệm ít nhất một lần trong đời

    7 thác nước tuyệt đẹp của Việt Nam bạn nên trải nghiệm ít nhất một lần trong đời

  • Nhiều sản phẩm du lịch mới ra mắt sau sáp nhập

    Nhiều sản phẩm du lịch mới ra mắt sau sáp nhập

  • Tin mới
  • Kiệt tác đá triệu năm giữa nhịp thở đại dương

    Kiệt tác đá triệu năm giữa nhịp thở đại dương

  • Du lịch tái tạo – Nấc thang cao hơn của du lịch bền vững?

    Du lịch tái tạo – Nấc thang cao hơn của du lịch bền vững?

  • Chuẩn bị tốt điều kiện phục vụ khách du lịch dịp kỷ niệm 80 năm Cách mạng tháng Tám và Quốc khánh 2/9

  • Thành lập Trung tâm Văn hóa – Du lịch tỉnh Đắk Lắk

  • Đường vào Di tích Quốc gia Gành Đá Đĩa đã được sửa sau phản ánh của VTC News

  • Làm sao để khơi thông du lịch Đắk Lắk sau sáp nhập?

  • Bản đồ du lịch Đắk Lắk sau sáp nhập mở rộng từ biển xanh tới đại ngàn

  • Chương trình nghệ thuật-thời trang “Đắk Lắk-Âm vang ngày mới”

  • Thác Dray Nur: Bản hòa ca của thiên nhiên giữa đại ngàn Đắk Lắk

  • Mở lối du lịch từ biển xanh đến đại ngàn

  • Tin trong tỉnh
  • Kiệt tác đá triệu năm giữa nhịp thở đại dương

    Kiệt tác đá triệu năm giữa nhịp thở đại dương

  • Thành lập Trung tâm Văn hóa – Du lịch tỉnh Đắk Lắk

    Thành lập Trung tâm Văn hóa – Du lịch tỉnh Đắk Lắk

  • Đường vào Di tích Quốc gia Gành Đá Đĩa đã được sửa sau phản ánh của VTC News

    Đường vào Di tích Quốc gia Gành Đá Đĩa đã được sửa sau phản ánh của VTC News

  • Làm sao để khơi thông du lịch Đắk Lắk sau sáp nhập?

    Làm sao để khơi thông du lịch Đắk Lắk sau sáp nhập?

  • Bản đồ du lịch Đắk Lắk sau sáp nhập mở rộng từ biển xanh tới đại ngàn

    Bản đồ du lịch Đắk Lắk sau sáp nhập mở rộng từ biển xanh tới đại ngàn

  • TIN XEM NHIỀU
  • 1.

    DANH SÁCH CÁC ĐƠN VỊ KINH DOANH KHU, ĐIỂM DU LỊCH TRÊN ĐỊA BÀN TỈNH CẬP NHẬT ĐẾN THÁNG 5 NĂM 2025

    DANH SÁCH CÁC ĐƠN VỊ KINH DOANH KHU, ĐIỂM DU LỊCH TRÊN ĐỊA BÀN TỈNH CẬP NHẬT ĐẾN THÁNG 5 NĂM 2025
  • 2.

    Đắk Lắk Chương trình kích cầu thu hút khách du lịch trong dịp nghỉ hè năm 2025

    Đắk Lắk Chương trình kích cầu thu hút khách du lịch trong dịp nghỉ hè năm 2025
  • 3.

    DANH SÁCH CƠ SỞ LƯU TRÚ TỈNH ĐẮK LẮK TÍNH ĐẾN THÁNG 5 NĂM 2025

    DANH SÁCH CƠ SỞ LƯU TRÚ TỈNH ĐẮK LẮK TÍNH ĐẾN THÁNG 5 NĂM 2025
  • 4.

    DANH SÁCH CÁC ĐƠN VỊ KINH DOANH DỊCH VỤ LỮ HÀNH TRÊN ĐỊA BÀN TỈNH CẬP NHẬT ĐẾN THÁNG 5 NĂM 2025

    DANH SÁCH CÁC ĐƠN VỊ KINH DOANH DỊCH VỤ LỮ HÀNH TRÊN ĐỊA BÀN TỈNH CẬP NHẬT ĐẾN THÁNG 5 NĂM 2025
  • 5.

    Đắk Lắk công bố Chương trình kích cầu du lịch dịp hè: “Vui hè khám phá Đại ngàn – Vô vàn thú ...

    Đắk Lắk công bố Chương trình kích cầu du lịch dịp hè: “Vui hè khám phá Đại ngàn – Vô vàn thú vị”
  • 6.

    Xu hướng du lịch mùa hè 2025: Trải nghiệm xanh, check-in chất

    Xu hướng du lịch mùa hè 2025: Trải nghiệm xanh, check-in chất
  • Trung Tâm Thông Tin Xúc Tiến Du Lịch Đắk Lắk
    TRUNG TÂM XÚC TIẾN DU LỊCH ĐẮK LẮK

    Địa chỉ : 12 Trần Hưng Đạo - TP. Buôn Ma Thuột - Đắk Lắk

    Email : daktip@vhttdl.daklak.gov.vn

    Điện thoại : 0262 351 77 79

    Bản quyền thuộc về Trung tâm Xúc tiến Du lịch Đắk Lắk. Mọi hình thức sao chép lại thông tin, hình ảnh phải được sự đồng ý bằng văn bản.

    Hỗ trợ du lịch
    Top
    Facebook
    Youtube
    Google Plus
    Twitter